Inleiding

Voor u ligt de interne klachtenregeling van Nuna Kinderopvang om klachten over de opvang van uw kind(eren) en over de dienstverlening, of die daarmee verband houden, aan de orde te stellen. De ervaring leert dat mensen om allerlei redenen lang aarzelen voordat zij hun ongenoegen kenbaar maken.

Vooral in de kinderopvang, waarbij men zich afhankelijk voelt van de kinderopvangorganisatie, bestaat de angst dat het kind, door het uiten van een klacht, de dupe zal worden. Kinderopvang behoort tot de dienstverlenende en verzorgende instellingen. Het kenmerk van een dergelijke organisatie is dat de dienstverlening juist in de directe relatie met ouders/ verzorgers en kinderen tot stand komt. Het contact met hen is dus essentieel en het is voor alle partijen belangrijk om dat contact zo optimaal mogelijk te laten zijn. Daarmee wordt een groot deel van de kwaliteit bepaald.

Nuna Kinderopvang wil de opmerkingen en klachten van de ouders graag horen, omdat ze bijdragen aan het behouden dan wel verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. Vanuit onze kant gezien, worden ouders/ verzorgers van harte uitgenodigd om hun opmerkingen en ervaringen kenbaar te maken.

Deze klachtenregeling is bedoeld om structuur te geven aan de behandeling van klachten en geldt voor de ouders/ verzorgers die ingeschreven zijnbij Nuna Kinderopvang.

Aangegeven wordt, wat wordt verstaan onder een klacht, welke fasen van behandeling mogelijk zijn, wie de klacht behandeld en welke regels gelden voor een zorgvuldige behandeling.

Uitgangspunten

Uitgangspunten voor de klachtenregeling zijn:

Begripsomschrijvingen

De begripsomschrijvingen voor de interne klachtenregeling:

Klachtenprocedure

Zoals gezegd in de inleiding, streeft Nuna Kinderopvang ernaar om aanmerkingen of onvrede gevoelens in een vroeg stadium te bespreken in een sfeer van opbouwend overleg, om een goede relatie en communicatie tussen ouders/ verzorgers en het management, te bevorderen en niet te verstoren.

Wat kun u als ouder/ verzorger verwachten:

  • Bij het schriftelijk indienen van uw klacht, ontvang u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging;
  • De kinderopvangorganisatie onderzoekt uw klacht zorgvuldig;
  • Nuna Kinderopvang houdt u zoveel mogelijk op de hoogte van de voortgang van de behandeling van uw klacht;
  • Afhankelijk van de aard en ernst van uw klacht, ontvangt u zo spoedig mogelijk een reactie op uw klacht, doch uiterlijk binnen 6 weken.
  • Van Nuna Kinderopvang ontvangt u een schriftelijk en met redenen omkleed oordeel op de klacht met daarin een concrete termijn waarbinnen eventuele maatregelen naar aanleiding van de klacht zullen zijn verwezenlijkt

Wanneer u niet tevreden bent over de reactie, dan kunt u dit schriftelijk kenbaar maken aan ons. Uw reactie wordt dan opnieuw volgens deze interne klachtenprocedure in behandeling genomen.

Als de eerste fase niet naar tevredenheid van u als ouder/ verzorger verloopt, kunt u een formele klacht indienen bij de geschillencommissie Kinderopvang.

Wilt u meteen de geschillencommissie Kinderopvang inschakelen, kijk dan naar de voorwaarden op de website van de Geschillencommissie Kinderopvang; www.degeschillencommissie.nl 

Laatste nieuws

  • Everybody likes a compliment…

    Op 15 september jl. is Nuna kinderopvang, i...

  • Vacatures en stages

    Nuna Kinderopvang is een fantastisch plek om te we...

Aanmelden

Wilt u meer informatie over onze mogelijkheden, vul dan het aanmeldformulier in. 

Aanmeldformulier

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account